Harapan Paling Akhir (HPA)





Pejam celik2, sudah hampir dua tahun saya bersama dengan HPA. HPA yang bermaksud Herba Perubatan Al Wahida juga popular dikenali sebagai "Harapan Paling Akhir". Slogan "Harapan Paling Akhir ini kali pertama saya mendengarnya ketika menghadiri kursus Perkongsian Bijak Cemerlang (PBC) anjuran HPA Dungun yang dipimpin oleh Ustaz Jamaluddin atau lebih mesra dikenali sebagai Ust Ja


Walaupun dilihat telah bersama lama dengan HPA (dua tahun bukan waktu yang singkat), tetapi tahun pertama penglibatan saya bersama dengan syarikat ini hanyalah sebagai ahli "tidur nyenyak". Maksudnya tidak pernah membeli produknya walaupun satu "sachet" kopi Radix. Mungkin sebab saya kesibukan pada waktu itu sebagai seorang pelajar yang banyak terlibat dengan aktiviti kokurikolum lain.

Hati terdetik untuk betul2 mengambil cakna secara serius dengan HPA apabila berpraktikal di Terengganu. Pengenalan dengan seorang sahabat bernama Zumairi yang asyik bercerita "bestnya HPA", "penting HPA" dsb menyebabkan saya tertarik untuk menjadi sebahagian daripada "mata-mata rantai" perjuangan HPA.

Penyertaan dalam PBC lebih menguatkan semangat saya untuk terus bersama dengan syarikat ini. Penekanan yang diberikan oleh Ust Ja bahawa HPA nih bukan hanya sekadar peluang perniagaan tetapi juga merupakan satu PERJUANGAN benar2 membakar semangat saya untuk terus bersama. Keazaman HPA untuk mengembalikan maruah ummah yang tertipu dan terlalu bergantung dengan produk makanan dan perubatan milik orang bukan Islam menjadi pendorong saya hingga kini.

Ya Allah, kuatkanlah semangatku untuk terus menyambung perjuangan memartabatkan agamaMu di muka bumi ini.

Ya Allah, kurniakan kami kesihatan yang baik, jauh daripada wabak2 berbahaya seperti H1N1, TB, taun dsb supaya kami benar2 kompetan untuk memberikan sumbangan kepada agamaMU sedaya mampu kami.

Perkenankan rayuan kami ini, ya Allah

No comments:

Post a Comment