aku bebas!

Semalam genap seminggu menginap di 'villa' duyung, v6.

Hanya orang terpilih sahaja layak tinggal di situ. Kalau x dapat tuh memang bukan dikalangan yang terpilih lah.. haha.

Terpilih untuk "dikurung"..sob2

ya, aku dikurung di sana sebab suspected h1n1. Very nice experience (tapi sanggup nk repeat semula~)

Bosan.Ngantuk.Tensen datang silih berganti. Dah lah kawan2 lain cuti kat rumah. Aku sorang jer kat cni bersama junior2 lain. Haih~ Nasib2..

Tapi ada juga benda yang bernilai aku dapat sepanjang tempoh berkurung ni.
  1. Insaf dan takut nak mati. Risau aku takut aku betul2 positif h1n1. Wabak nih still x der vaksin nk merawatnya. Kalau kena tunggu turn lah. Bila pikir hal nih, memang rasa takut sebab x bersedia lagi nak hadapi kematian. Hutang dengan orang ada yang x selesai lagi. Tak minta maaf lagi dengan kawan2, mak ayah dsb. Buatnya mati betul, apa lah nak dijawab kat dalam kubur kelak. dasyat2..
  2. Bersyukur dengan apa yang ada. Untuk pengetahuan semua, makanan kami di tanggung. Pagi, lunch dan malam disediakan. Mula2 memang lah seronok dapat makan free tapi lama2 jadi bosan dan x der selera nak makan. Awal2 mememang merungut tapi lama2 terpaksa gak accept apa yang ada. Bersyukurlah still dapat makan. Ramai lai lagi kat luar sna x der makanan. Lagi satu terima apa yang diberi. No option. kalu malam tuh dapat nasi goreng kosong. Kena telan gak. Kalo x lapar..
  3. Bersabar. Aktiviti harian kami gi ziarah klinik utp. Kalau x pagi, pegi petang. Kalo x petang, pegi pagi. Yang penting wajib pegi. Nak tunggu rawatan doktor pun lama. kadang2 sampai 2-3 jam. Doktor sorang nak entertain berbelas2 orang.
  4. Last sekali hargai kebebasan. Yeah! Baru terasa besranya nikmat sihat dan kebebasan tuh. Bila doktor kta aku boleh kuar, hati nih rasa gembira sangat2.. padahal just balik v5 jer..haha.. rasa macam bru kuar dari penjara!

No comments:

Post a Comment