betul ke?

  1. berita-berita politik di Malaysia semakin sensasi. setiap hari ada cerita baru.
  2. isu Selcat, kepala lembu, egm, wang ehsan dan lain-lain. Nampak macam pemimpin - pemimpin yang dipilih ni berserabut dan tak tahu nak urus negeri dan negara.
  3. benarkah andaian sebegini? tapi begitulah hakikatnya pandangan masyarakat bila isu-isu ini ditimbulkan. rakyat mula rasa kecewa dengan apa yang berlaku. mereka menyesal memilih kerajaan baru tapi akhirnya lebih menimbulkan keserabutan berbanding kecemerlangan.
  4. sekali lagi, benarkah andaian sebegini dan sebegitu? maknanya kena pilih kerajaan dahulu pada pilihan raya umum akan datang. kerajaan sekarang tak ada perubahan malah makin serabut, dakwa sesetengah pihak.
  5. benarkah andaian ini? calculation yang sangat mudah; terkini tak elok, jadi amik yang terdahulu. yang terdahulu tak elok, amik yang terkini pula. begitu? terpulang kepada anda. Kuasa undi di tangan anda.
  6. jangan menyesal di kemudian hari sudahlah. ini pesanan saya.
  7. pandangan saya mudah. dalam menilai, kita kena jadi bijak. tahu apa yang nak dinilai. bukan mengikut apa yang dinilai oleh orang awam dan media. nak menilai prestasi kerja atau menilai "pergeseran", "perbalahan", atau "keributan" ?
  8. betulkah sebenarnya ada keributan seperti yang digembur-gemburkan media? beza pandangan maksudnya berpecah.tidak setuju maksudnya tidak sehaluan. kritikan maksudnya tiada kerjasama.betul ke penilaian sebegini?

No comments:

Post a Comment